Wednesday, February 12, 2020

Borobudur, Jogja

Borobudur, Jogja



17 Januari 2020  | Candi Borobudur

Borobudur merupakan candi Buddha yang terbesar di dunia yang terletak di kepulauan Jawa. Candi Borobudur ini adalah salah satu dari Unesco World Heritage

Tidak lengkap lawatan ke Jogja jika anda tidak melawat ke Borobudur. Namun hari ini, tidak semua orang yang mampu untuk membayar harga tiket masuknya yang berharga 30usd seorang!



Kalau 2 tahun yang lepas, last yang saya datang tu.. rasanya belum ada kereta kuda yang boleh hantar hingga ke tangga candi Borobudur ini, tetapi sekarang sudah ada kereta kuda ye. Eloklah kan, dah lah panas lit lit lagi.. tidaklah penat sangat menapak jauh ke dalam nak sampai ke tapak Borobudur ni.



Borobudur or Barabudur is a 9th-century Mahayana Buddhist temple in Magelang Regency, not far from the town of Muntilan, in Central Java, Indonesia. It is the world's largest Buddhist temple. The temple consists of nine stacked platforms, six square and three circulars, topped by a central dome.

Borobudur is the largest Buddhist temple in the world and ranks with Bagan in Myanmar and Angkor Wat in Cambodia as one of the great archeological sites of Southeast Asia. Borobudur remains popular for pilgrimage, with Buddhists in Indonesia celebrating Vesak Day at the monument. Borobudur is Indonesia's single most visited tourist attraction.








civitatis.com

borobudurpark.com


Candi atau temple lain yang boleh dilawati di Jogja :


No comments:

Post a Comment

Sightseeing Tokyo, Japan

Sightseeing Tokyo, Japan April 2016 | Sightseeing Tokyo Trip backpack ke Jepun selama 11 hari. Sempat menjejaki Tokyo, Kawaguchi (Moun...